Ga verder naar de inhoud
publiekshistoricus, game designer, strategisch consultant
Taal: Nederlands, Engels, Frans (ev. Spaans/Duits)
Nationaliteit: Belg
Formaat: Kort, Lang, Serie (seizoen 1), Virtual Reality, Augmented Reality, Interactief, Crossmediale audiovisuele toepassingen
Specialisatie: scenariostructuur, Impact productie, Inclusie, Storytelling (games), Varia (games), Gameplay (games)

Bram De Ridder (°1989) is publiekshistoricus, game designer en strategisch consultant, deeltijds verbonden aan de KU Leuven. Hij adviseerde reeds verschillende publieke en private partners over hun gebruik van het verleden en hielp hen om het volle potentieel van historische informatie te benutten. Samen met zijn studenten deed hij onderzoek naar de historische content in games, o.a. bij Paradox Interactive, Forgotten Empires, Warcave en verschillende indie studio’s. Intussen ontwikkelt hij ook zelf historische (board) games, zowel op eigen initiatief als op vraag van partners. Daarbij specialiseert hij zich in geïntegreerd historisch design, d.w.z. het strategisch koppelen van correcte historische informatie aan een creatief spelsysteem. Hij doceerde aan de UAntwerpen en meermaals aan de KU Leuven, en werkte voor een educatief digi-historisch project van de Europese Commissie. Eerder was hij verbonden aan de Universiteiten van Cambridge (student) en Harvard (gastonderzoeker).